| | |
| |
Strategisch Recruitment Of het nu gaat om het vinden van hoogopgeleide professionals, ervaren managers of productiemedewerkers, een structurele benadering van werving en selectie is veel succesvoller dan ad-hoc reageren op iedere vraag.
Wat bedoelen we daarmee? Met een structurele aanpak wordt eerst pragmatisch gekeken naar het soort behoefte voor de komende tijd - en op basis daarvan wordt antwoord gegeven op een aantal belangrijke vragen. Welke doelgroepen moeten we benaderen? Wat spreekt de doelgroep aan, via welke kanalen kunnen we deze doelgroepen vinden? Zoekt een doelgroep met moderne of meer traditionele middelen naar ander werk? Wat heeft de organisatie te bieden voor deze doelgroep en wat is uniek voor deze organisatie? Hiervoor wordt een plan gemaakt en afhankelijk van de behoefte, worden middelen ingezet. Tegelijkertijd wordt een systematiek voor selectie opgezet of verfijnd - competenties en technische kennis worden benoemd en de leidinggevenden verwerven de juiste techniek om beslissingen te nemen. HR heeft hierbij een rol als partner van de leidinggevenden.
|
|
| | |
|
| |
|